14 בדצמבר 2015

בעיות התנהגות אצל ילדים - ד"ר עדנה ניסימוב נחום

פרק שישי בו שוחחתי עם התרפיסטית באמנויות דר' עדנה ניסימוב נחום על עבודתה ומחקרה בנושא ילדים בעלי התנהגות תוקפנית וכן מתוך ספרה כל צבעי הנפש.
ד"ר עדנה ניסימוב-נחום היא מטפלת באמנות, ראש התכנית להכשרת מטפלים באמנויות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מדריכה במתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) גבעתיים ויבנה, מפתחת ומלמדת את יישום הגישה הממוקדת לטיפול באמנות, בעלת קליניקה פרטית וזוכת פרס "עמיתי אשלים" לקידום דרכי עבודה ייחודיות לילדים ולנוער במצבי סיכון.



4 בנובמבר 2015

תרפיה באמצעות תיאטרון פלייבק - רונן קובלסקי

פרק חמישי בו שוחחתי עם  הפסיכולוג רונן קובלסקי אודות טיפול קבוצתי באמצעות תיאטרון הפלייבק.


רונן הוא אחד המפתחים של תחום זה, שהנו חדשני כצורת טיפול, בארץ וממקימי המכון הישראלי לפסיכותרפיה באמצעות תיאטרון הפלייבק. קנדידט במכון לאנליזה קבוצתית. מדריך בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה .

רונן מלמד קורסים שונים למטפלים באמנויות במרכז ויניקוט, במכללה לחברה ולאמנויות, במכללת בית ברל ובמכללת תל חי. בעל קליניקה פרטית בתל אביב.

14 באוקטובר 2015

משחק החיים- פרופ' אוריאל זוהר


פרק רביעי בו שוחחתי עם פרופ' אוריאל זוהר על תפקיד התיאטרון כ"משחק החיים". דנו בתפקיד המנחה, החשיפה, השיתוף והקבוצה דרך תיאור עבודתו לאורך שלושה עשורים בקבוצת תיאטרון הטכניון.


אוריאל זוהר הוא במאי תיאטרון, סופר, משורר, מחזאי ישראלי, מתרגם ודרמטורג. פרופ' במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בטכניון, פרופסור מן המניין באוניברסיטת הסורבון ובביה"ס הגבוה ללימודי תעשייה בפאריז.


12 באוקטובר 2015

בשפה אחרת- אמירה אור

פרק שלישי שוחחתי עם הפסיכולוגית והתרפיסטית באמנות אמירה אור על תרפיה באומנות ופסיכולוגיה, אינטרסובייקטיביות, משחקיות בטיפול, נוכחות טיפולית ותפקיד המטפל. בנוסף דנו בתיאור מקרה מתוך ספר שבעריכתה ובעריכת פרופסור דורית אמיר "בשפה אחרת".


אמירה אור הינה מטפלת באמנות, פסיכולוגית, מלמדת ומדריכה סטודנטים בתוכנית להכשרת מטפלים באומנות בסמינר הקיבוצים, במוסררה ובמרכז ויניקוט. מטפלת בסטודיו בבני עטרות.




הערה טכנית: ציוץ ציפורים שהיו בסמוך מלווה את הפרק, מוסרות את סליחתן על ההפרעה להאזנה.

1 באוקטובר 2015

טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמנות- דר' יעל שרון

פרק שני בו שוחחתי עם המטפלת באמנויות, דר יעל שרון, על טיפול התנהגותי קוגנטיבי ותרפיה באמנות. איך משלבים בין השניים, וכן על הקשר שלהם למשמעות בחיים.
 דר' יעל שרון הינה מטפלת באומנויות ומדריכה מוסמכת בטיפול באמנויות ובטיפול התנהגותי קוגנטיבי, ראש תוכנית CB-ART שמכשיר מטפלים באמנויות בגישה התנהגותית קוגנטיבית.




רכזת תוכניות עוצמה להכשרת מנחים להפעלת קבוצות ילדים והוריהם בפיתוח כישורי שליטה עצמית.

20 בספטמבר 2015

הקשר בין אמהות לבנות- פרופ' אריאלה פרידמן

פרק ראשון בו שוחתי עם פרופ' אריאלה פרידמן אודות הקשר בין אמהות לבנות בוגרות. בהתבסס על סיפרה "מחוברות- אמהות ובנות" וכן על עבודתה בקבוצות של אמהות בנושא הקשר עם בנותיהן.


פרופ' אריאלה פרידמן היא פסיכולוגית העוסקת בנושאי נשים ומגדר. כיהנה שנים רבות בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. כיום ראש החוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית לחברה ואומנוית.





* הערה טכנית: מצטערת על איכות השמע של פרק זה.